Skræddermester Madsen

1976 marts, dødsfald boelsmand Villy Madsen, Rønnekilde
Fhv. boelsmand i Rønnekilde pr. Jyderup, Villy Madsen, er død efter tids svagelighed.

Villy Madsen var født i Jyderup, som søn af daværende skræddermester Madsen, Sølystvej. Ved giftemålet købte han ejendommen i Rønnekilde og passede den sammen med sin hustru med stor flid. Til naboerne havde han en meget venskabeligt forhold og både hjælpsomhed og gæstfrihed hørte til ægteparrets gode karakteregenskaber. Da alderen begyndte at gøre sig gældende blev ejendommen solgt og ægteparret flyttede til et hus på Stationsvej i Svebølle, også her blev ægteparret vellidt og fik gode venner. Villy Madsen havde den sorg at miste sin hustru, men efterlader to sønner Henning og Helge Madsen1.

Skræddermester Madsen har flere børn på Jyderup Realskole;
Lars Peter Michael Madsen, Skræddermester Madsen, Jyderup (1920 I Underklasse2)
Elna Madsen, Skræddermester Madsen, Jyderup (II Underklasse, hold I 19202) gift med Skræddermester Lauridsen
Aage Haddon Madsen, Skræddermester Madsen, Jyderup (I Mellemskoleklasse 19202)-
Jyderup Kirkebog 1918-27 opsl 112 nr. 12 konf 9/4.19223